lördag 10 januari 2009

Nya äventyr











Idag var jag och Dirty Pikes Eric ute på Innaren och jagade stor fisk, jag hade satt ribban ganska högt gädda över 10kg och abborre över 1kg var målet för dagen. Vi hade riggat allt innan solen var uppe, efter ca 1 timme så kom första hugget på ett av Erics spö en gädda strax under 3kg synade snart isen. Ca 5 minuter senare smällde det på ett av mina spö en liten gädda på ca 1,5kg som snabbt fick gå tillbaka, vi sätter oss för att pilka igen och då hugger det på Erics ena mete igen. Tyvärr tappar Eric fisken som troligtvis var en ganska fin abborre, sen går det ett bra tag innan nästa hugg kommer en minigädda som ja tappar. Klockan börjar närma sig hemfärd men vi skjuter på det en halvtimme till kl 14:00, klockan 14:00 skjuter vi på hemfärden ytterligare en halvtimme och det är ja glad att vi gjorde. Klockan 14:29 hugger det på mina grejer, ja kommer fram till hålet och känner på linan den känns inte alls stor ca kilot kanske lite till så ja drar upp den rätt kvickt. När fisken är ca 1meter från isen så ser jag att det är en stor abborre som har klippt min största mört, fort upp på isen med den och fota, väga och sen tillbaka. Vikten på abborren var 1020g, det blir dagens sista fisk och halva målet för dagen var uppnått. Isen var ganska porös så den håller nog inte mycke längre så detta var nog tyvärr det sista isfisket på ett tag om det inte fryser på rejält igen, ett stort TACK till Eric för att vi sköt upp hemfärden.

Inga kommentarer: